Flexonderwijs

Keurmerk Werkvereniging FlexOnderwijs

flexonderwijs.nl

Flexonderwijs zorgt dat onderwijs en zzp’ers elkaar vinden zonder afhankelijkheid van bureaus. Daarbij faciliteert Flexonderwijs in de administratie, professionalisering en informatie. Flexonderwijs maakt het (mede)mogelijk dat de zzp’er keuzes kan maken vanuit behoefte in plaats van verplichting.

Keurmerk Werkvereniging

Flexonderwijs heeft het Keurmerk Werkvereniging gekregen op 24 januari 2024

Keurmerk commissie
Marijke Krabbenbos
Roos Wouters
Wijnand Prins
Teun Gautier

Autonomie

De Modern Werkende staat centraal. De Modern Werkende kan zich vrijwillig aanmelden en is niet verplicht om via Flexonderwijs te werken. Ook uitstappen is ten alle tijden mogelijk en gratis. Zzp’ers kunnen zelf hun profiel verwijderen. Dit geldt ook voor de opgeslagen gegevens gericht op AVG. Ook bepalen de Modern Werkenden zelf wanneer en waar ze werken en kunnen hun beschikbaarheid 24/7 aanpassen. Als Modern Werkenden mag je ook je eigen klussen zoeken en aannemen. Flexonderwijs is gericht op het willen, niet op het moeten.

Flexibiliteit & Zekerheid

Flexibiliteit is belangrijk voor Modern Werkenden, evenals een bepaalde mate van zekerheid. Flexonderwijs biedt naast flexibiliteit ook zekerheid als optie, niet als verplichting. Denk hierbij aan verzekeringen en een zzp-aov. De Modern Werkende bepaalt zelf het uurtarief. Flexonderwijs adviseert en informeert hierbij omtrent de cao en zzp-toeslagen en over verzekeringen e.d. via maandelijks terugkerende bijeenkomsten.

Transparantie

De Modern Werkende wil graag transparantie. Een goed werkend verdienmodel is voor iedere ondernemer belangrijk. Flexonderwijs speelt in op deze behoefte. De enige kosten voor de Modern Werkende is 50 euro per jaar. Indien de zzp’er gebruik maakt van de administratietool van Flexonderwijs dan waarderen ze dat als ambassadeurschap en vervallen de kosten bij verlenging. Verder is het mogelijk om je per uur te verzekeren via Flex. Dat kost 15 cent per uur wat direct naar de verzekeraar gaat. Flexonderwijs werkt niet met een algoritme maar met filters. De filters zijn ieder moment zelf aan te passen door de Modern werkende.

Betrouwbaarheid

De Modern Werkende wil graag met betrouwbare partijen zaken doen en weten dat ze op tijd betaald worden. Flexonderwijs hanteert een betaaltermijn van 14 dagen. In het onderwijs is het gemiddelde betaaltermijn 30 dagen. Toch ziet Flexonderwijs een groeiend percentage (nu 80%) van scholen die binnen de 14 dagen betalen. Flexonderwijs beschikt verder over een klachtenprocedure , voldoet aan de AVG normen, heeft het NEN keurmerk en ze checken de VOG’s en diploma’s die in het profiel geupload worden.

Bureaucratie

De Modern Werkende houdt niet van bureaucratie. Flexonderwijs ook niet. Wel van tevreden mensen. Daarom nemen ze aan het einde van elke opdracht contact met de school op en wordt er om een referentie gevraagd. Daarnaast wordt er wekelijks steekproefgewijs gebeld naar scholen of geappt naar zzp’ers.

Duurzaamheid

Duurzaamheid is belangrijk voor Modern Werkenden. Flexonderwijs draagt bij aan een duurzame arbeidsmarkt of aan een duurzame samenleving door in te zoomen op behoud van personeel door ze duurzaam in te zetten. Inval voor uitval. Ze hopen op deze manier ook bij te dragen aan een dynamische samenleving waarin mensen het werk doen dat het beste bij hen past zodat ze dit zo lang mogelijk kunnen blijven doen op hun manier.